maandag 24 december 2012

PRETTIGE FEESTDAGEN

LANGS DEZE WEG WILLEN WE IEDEREEN EEN GEZELLIGE KERST EN EEN GELUKKIG 2013 TOE WENSEN.

zaterdag 15 december 2012

KERSTMARKT VALKENBURG

Donderdag 13 december.

Vandaag zijn we naar de kerstmarkt geweest in Valkenburg.

Gelukkig was het niet zo druk, eigenlijk meer gezellig druk, en we hadden dan ook snel een parkeerplaats gevonden.

Door eerst wat gelopen te hebben door Valkenburg zijn we in de fluwelen grot en daarna in de gemeente grot gaan kijken.

Het was allemaal mooi versierd en dat brengt de sfeer er goed in.

Gelukkig is het in de grotten niet zo koud, want buiten was het maar een wind die het zeer koud maakte en onaangenaam.

zaterdag 17 november 2012

100 PARTY

Afgelopen weekend 9/10 en 11 november is er een heel feest weekend geweest, want we hebben het gevierd dat Jacques (12november) en Patrick (1november) samen 100JAAR zijn geworden.

Tevens maakte we er maar een Feestje van dat Jacques al meer dan 33jaar in het Kölke is en zelfs 40jaar in totaal Café heeft gehad.

Op Vrijdag was de dag voor de genodigden en werd zelfs het Kölke omgedoopt tot het RAVEN HOFKE.

Op Zaterdag kwamen natuurlijk veel artiesten zingen (teveel om op tenoemen) die de sfeer er goed in brachten en het was dan ook een dolle pret.

En op Zondag hebben we het nog maar een beetje nagevierd en Speciaal voor dit weekend waren er natuurlijk verschillende aktie's voor de klanten.

Het bier voor 1euro en zelfs een heel uur voor niets drinken en er waren verschillende hapjes.

Langs deze weg wil ik iedereen nog bedanken voor het onvergetelijke weekend dat zij hebben mogelijk gemaakt en de vele kado's.

Tevens wil ik Jack Jacob bedanken voor de foto reportage die hij gemaakt heeft.
Dit is maar een kleine selectie van 33jaar 't Kölke van de duizende foto's die erzijn.

zaterdag 27 oktober 2012

ZWARTE DAG IN BELGIË

Woensdag 24 oktober.

Vandaag is een zwarte dag voor België want vanmorgen kregen ze in Genk bij de Ford fabriek te horen dat de fabriek gaat sluiten.

In totaal zullen er zo'n 10.000 mensen hun baan verliezen.

Het is ook vandaag de dag, 50jaar geleden dat de eerste steen werd gelegd voor de bouw van de fabriek.

Er waren in de zomer nog toezeggingen gedaan dat er 3 nieuwe modellen van Ford er gebouwd zullen worden en er zeker werk was tot 2020.

We zullen maar zeggen dat het crises is en helaas vallen er nog meerdere ontslagen deze week, er zijn meerdere fabrieken die sluiten of moeten reorganiseren.

Heel België leeft met de mensen mee en het is de 2keer dat ze dit moeten mee maken hier in limburg want in de jaren 60 zijn ook al de mijnen gesloten.

Waar moet dit naar toe en waar zal het eindigen.

LOURDES ONDER WATER

Maandag 21 oktober.

Op zondag-avond wist me iemand te vertellen dat Lourdes onder water stond en wilde het in eerste instantie niet geloven tot dat ik op maandag de beelden zag op het journaal.

Hoe kan zo iets nu gebeuren dat geloof je niet en er zijn dan ook meteen veel vragen bij me.

Is er nu wel wat of niet en zijn de verschijningen wel gebeurd hoe kon Maria dit dan laten gebeuren, allemaal vragen waar we waarschijnlijk nooit een antwoord op krijgen.
Ik leef in ieder geval mee met de mensen die daar allemaal geëvacueerd

zijn geworden, want zij zijn tenslotte toch de genen die naar daar toegaan en er rust en troost zoeken.

Maar zo zijn er wel meer gebeurtenissen die gebeuren, zoals orkanen en aardbevingen waar zoveel onschuldige mensen het leven moeten laten waaronder zelfs kinderen.

Hebben de Maya's dan toch gelijk dat de wereld vergaat???????

maandag 3 september 2012

CD PRESENTATIE CHANTAL

Zondag 2september.

Vandaag is de cd presentatie van Chantal in café 't Kölke.

Bij aankomst was het nog zeer rustig daar, maar dat was maar van korte duur om 16.00uur was het volle bak en de sfeer zat er goed in.

Iedereen amuseerde zich en toen de artiesten begonnen met zingen barste het helemaal los.

Chantal we willen je nog bedanken voor de gezellige middag die je ons bezorgd hebt.

Hier is een filmpje met foto's dat jullie een indruk geeft van weer een onvergete middag.

zaterdag 11 augustus 2012

GROTTEN VAN HAN

Donderdag 9augustus.

Vandaag is het alweer vroeg opstaan, want we hebben we en lange rit voor de boeg.

Natuurlijk gaan de boterhammetjes en de koffie weer mee.

Naar de grotten van han, han-sur-lesse.

Het is er druk en moeten dan ook eventjes zoeken voor we een parkeerplaats gevonden hebben.

Het is maar een dorpje van een paar straten groot.

Na meer dan een half uur wachten gaan we eindelijk met het trammetje naar boven in de berg, waar de ingang is van de grot.

Het is een wandeling van 2km door de grot en veel trappen, zo'n 508, maar gelukkig de meeste zijn naar beneden.

We krijgen wat uitleg in het nederlands van het ontstaan van de stalagmieten en stalagtieten en dat deze maar een paar centimeter groeien per 100jaar.

Na 2uur kom je eindelijk weer buiten de grot, vroeger ging je met een bootje en lieten ze een oerknal horen, maar dat is afgeschaft met het bootje, eigenlijk jammer want dat vond ik nu net het leukste.

Het zonnetje doet goed want het is maar 13graden in de grot en 100% vochtgehalte en genieten natuurlijk dan ook van een warme kop koffie.

Na wat rond gewandeld tehebben en winkeltjes gekeken tehebben gaan we weer op weg naar huis.

De vakantie is voorbij want Karel moet maandag weer beginnen met werken.

Maar voor 2 daagjes want dan heeft hij alweer een dagje vrij.

BLOTEN VOETEN PAD

Woensdag 8augustus
Vandaag gaan we Glenn op halen en gaan de bloten voeten pad doen.

We nemen koffie en boterhammetjes mee.

Het is een wandeling door het bos op de blote voeten van 2km en uit voorzorg neem ik toch maar mijn schoenen mee, je weet het maar nooit.

Je moet namelijk over modder, zand, kiezel, hout, eikels en door het water lopen.

Trappen op en af.

En er is ook nog een uitkijktoren van 18meter.

Maar het gaat goed, ik hou het tenminste vol op mijn blote voeten en Glenn en Karel hebben er helemaal geen last van, maar na afloop was ik toch blij om mijn schoenen weer aan tedoen en een kop koffie te drinken.

We gaan ook nog naar de Mc-donalds, daar ben ik ook al meer als een jaar niet meer geweest, het smaakt goed.

De dag gaat snel voorbij en gelukkig heeft het maar een beetje geregend toen we in het bos waren anders was het ook nog een heel glij party geworden.

vrijdag 3 augustus 2012

FLORIADE

Donderdag 2augustus.

Vandaag zijn we een dagje naar de Floriade geweest in Venlo.

Het was niet zolang rijden ernaar toe, alleen de parkeerplaats was een heel stuk buiten het evenement en je werd met bussen ernaar toe gebracht.

Het was er druk, al een lange rij dat stond te wachten voor de bus en toen we aan de ingang kwamen moesten we weer aanschuiven in de rij aan de kassa.

Toen we eindelijk binnen waren na een uur was het goed tedoen.

Het was veel lopen van de ene naar de andere kant en gelukkig hadden we ook de kabelbaan, dat scheelde alweer een stuk lopen, maar na 5uur er hebben rond gelopen en alles gezien te hebben waren we blij dat we weer richting huis gingen.

Het weer speelde mee gelukkig vandaag, alleen bewolking en zon en geen regen.

dinsdag 31 juli 2012

Foto's Egypte

Hierbij deze kunnen jullie de foto's bekijken die we in Egypte gemaakt hebben.

Tevens is ook de naam van de site en de link veranderd.

Voor de mensen die ons willen blijven volgen maak er een link van op je computer.

zondag 29 juli 2012

LAATSTE BERICHT EGYPTE

Donderdag 26juli.
Vandaag slapen we uit en gaan lekker op ons gemak ontbijten.

‘s-Middags gaan we liggen aan het strand en doen voor de rest helemaal niets, lekker een luie dag en wat rond hangen in het hotel.

Vrijdag 27juli.
Het is vroeg opstaan vandaag want we moeten om 8.15uur op het duikcentrum zijn, we gaan duiken vandaag.

Karel gaat natuurlijk ook mee en geef hem een tablet tegen zeeziekte, beter voorkomen dan dat hij de hele tijd over de reling hangt.

We gaan naar gota abu ramada, het aquarium, een van de mooiste duikplekken.

Na de briefing springen we het water in, heb het nog niet verleerd na 1,5jaar niet gedoken te hebben, en na 50min moeten de eerste eruit en ik ga met mijn buddy verder tot onze fles leeg is.

Het eten op de boot is nog steeds lekker en we laten het ons goed smaken.

Bij de tweede duik ga ik natuurlijk weer verder met mijn buddy en we vinden nog een mooie steenvis die zich goed verstopt had.

Op een gegeven ogenblik horen we ze kloppen tegen de reling van de boot, ze maken zich ongerust omdat we zolang weg blijven, 75min.

We komen er snel uit en de boot vertrekt weer richting de haven.

Bij het duikcentrum spoelen we onze duikspullen uit en Moni verteld me dat ik vandaag ben mee geweest voor de fun en hoef alleen maar te betalen voor Karel, waar ik ook nog een korting op krijg.

ILIOS BEDANKT.

Toen we terug kwamen in de hotel kamer vinden we een fax op het bed van Alltours met de informatie hoelaat we zondag worden op gehaald in het hotel.

De service is ook ver te zoeken van Alltours, ze maken zich er ook goedkoop vanaf, maarja het geld is binnen en voor de rest zoek het je maar uit, we zullen maar zeggen, moderne tijd.

’s-Avonds hebben we met Tiny afgesproken om naar El Gouna tegaan en Abdoe gaat ook mee.

Het is rustig in El Gouna, er is wel iemand aan het spelen op een trompet, dat was het dan ook en gaan iets drinken want we hebben het warm en dorst gekregen, het is vandaag of er iemand met een föhn naast je staat zo warm is de wind.

Daar valt natuurlijk ook de stroom uit, wat we eigenlijk gewend zijn in Egypte
Toen we terug aankomen in het hotel moeten we de koffer van Tiny zijn auto nog leeg maken 2 dozen met spullen die we mee terug nemen naar Nederland, wat moeten we er allemaal mee.

Gewoon in de kelder zetten thuis en misschien komt het ooit nog eens van pas.

Zaterdag 28juli.
Vandaag hebben we met Mark afgesproken en hij komt ons met Ines ophalen aan het hotel en gaan ergens iets drinken.

Waar natuurlijk veel word bij geklets en de tijd vliegt voorbij.

Het was gezellig om hen ook weer eens tezien.

’s-Avonds in het hotel doen we verder niets meer, om steeds tegaan winkelen zijn we ook geen mensen voor.

Zondag 29 juli.
Vandaag komen we weer terug naar Nederland-Belgié, koffers inpakken en om 15uur uit checken uit het hotel en dan moeten we de tijd maar om krijgen, want we worden om 20uur opgehaald.

Ergens gaan eten dat breekt de tijd en ik denk dat het vandaag Kameel-steak word want dat hebben we nog niet gedaan en eens kijken of hij nog altijd zogoed smaakt.

Helaas hebben we nog geen foto’s geplaats, het internet is zeer langzaam dat het niet lukt, dus deze hebben jullie nog tegoed.

Dat doen we dan wel als we weer thuis zijn.

donderdag 26 juli 2012

VERVOLG EGYPTE

Maandag 23 juli.
Vandaag doen we het rustig aan en gaan vanmiddag wat aan het strand liggen onder de parasol, lekker met dat windje erbij.

Ook check ik mijn post en jahoor een reactie van alltours we worden woensdag om 11.40uur opgehaald in het hotel.

's-avonds nemen we de bus en gaan naar senso-mail, waar we bij spinneys sigaretten gaan kopen en nemen de bus terug.

Naturlijk rijdt de bus achter het hotel voorbij en rijd de bus maar alsmaar rechtdoor en komen in shacala uit waar ik verneem dat de bus eerst door rijdt tot downtown, dan maar uit stappen en de taxi terug, wat je hier ook niet meer doet met plezier, ze rijden als gekken en waar je maar 60km mag rijd hij 140km, zo ben je wel weer snel terug in het hotel.

Dinsdag 24 juli.
Weer eens lekker luieren aan het strand en 's-avonds gaan we naar Tiny, eens kijken waar ze nu woont, het is best een mooi appartement, vind het eingelijk mooier als het vorige maar Tiny gaat liever terug naar het oude appartement en het zwembad is ook niet gevuld, de eigenaar heeft ruzie met de buurman waarvan het zwembad ook voor de helft van is, echt egypte.

We gaan ook eens in de kelder kijken wat er nog allemaal van mij is, 3 dozen vol met duikers boeken en dan komt Tiny met het verhaal dat al deze boeken niet meer geldig zijn vanaf 1 januari omdat er nieuwe versie's uitkomen.
shiek is mich dat, kunnen we niets meer mee doen, tja dsn hoef ik ze ook niet meer mee tenemen.

Verder vinden we nog wat spullen waarvan ik zeg dat ik ze wel zal meenemen,incl. de kienkaarten, maarja wat moet je er allemaal mee en als ik Tiny moest geloven kon ik alles meenemen maar ze heeft haar appartement nu leuk ingericht en zeg haar dat ze het moet laten hangen.

Woensdag 25 juli.
Vandaag zitten we netjes om 11 uur bij de receptie te wachten en ze komen ons al om 11.30uur ophalen, toch nog goed gegaan.

En rijden met een grote truck de woestijn in en stoppen op een plaats waar we een fatamorgaan zien en even later stoppen we op een plaats waar we een berg moeten op lopen en aan de andere kant door de zand weer naar beneden, natuurlijk had ik mijn teenslippers aan en de zand brande aan je voeten, dus doorlopen dan voel je het niet, maar een vrouw verliest haar schoen in het zand en blijft staan, conclusie voet verbrand.

Na een tijdje komen we aan bij de woestijndorp waar we thee en broodjes krijgen en een heel verhaal over Egypte en iedereen valt bijna in slaap.

We maken ook een kamele tocht van 5minuten, maarja we hebben op een kameel gezeten.

Dan komt eindelijk het spectakel, squad rijden.

Karel zet zich achterop en krijgen allemaal een veiligheids helm en daar gaan we, het rammelt de hele tijd en Karel moet zich goed vasthouden anders vliegt hij eraf.

Na 20 minuten hebben we een korte stop en Karel heeft blaren op zijn handen.

Op de terug weg neem ik de rugzak want deze gleed van Karel zijn schoudersaf en daar gaan we weer.

Een klein heuveltje over en door een diep gat en wat denk je Karel verliest zijn helm door de slag.

Gewoon door gaan en iemand komt de helm brengen en Karel roept van alles achter mij maar we moeten gas geven willen we de groep bij houden.

Toen we op de eind bestemming aankomen blijkt Karel helemaal nat tezijn, niet wat jullie nu denken, maar doordat hij achterop zat en de hele tijd tegen de rugzak aanduwde was de waterfles open gegaan en leeg gelopen, shiek hé.
En zegt, ik doe dit nooit meer, niks gewend, hihihi

's-avonds hebben we een barbeque en een show en na afloop gaan we sterren kijken, we zien alleen maar de kraters van de maan en geen ster tezien.

Om 20.30uur zijn we terug in het hotel en nemen meteen een douche, we zijn net zandmannetjes.

En vallen meteen in slaap, het was een vermoeide en hete dag.

maandag 23 juli 2012

TERUG IN EGYPTE

Eindelijk weer terug in Egype, al is het maart voor een weekje, maar dat zal ons goed doen.

We zijn zaterdag-avond om 23uur thuis vertrokken met de auto naar Köln, de rit viel goed mee er was weinig verkeer op de baan.

Na ons te hebben ingeshekt vertrekt ons vliegtuig om 2.25uur richting Egypte.

Voor Karel is dit zijn eerste vlucht en het gaat allemaal goed, heeft me niet blauw geknepen.

Natuurlijk val ik zoals gewoonlijk in slaap en word weer eens wakker bij de landing, wat doet je dat goed als je uitstapt en je voelt die warmte en de ZON.

Om 8uur zijn we in het hotel en we mogen pas tegen 12uur gaan eten, maar ik zeg hem dat we honger hebben en dat we de hele nacht gevlogen hebben en we krijgen eerder onze polsbandjes, dus op naar het restaurant en eten.

Om 14uur krijgen we de sleutel van onze hotel kamer en kunnen we eindelijk eens gaan douchen, na al die tijd op de stoel te liggen op het terras.

We vallen natuurlijk ook in slaap en hadden de wekker gezet om 18uur om maar weer eens tegaan eten en hadden met Tiny afgesproken om 21uur in de orange cafe.

Eerst nog eventjes na de taxfree winkel want Tiny wilde inkopen doen en Tinneke en Abdoe waren er ook bij, voor de rest was het rustig in de orange bar.

In het hotel zijn we over gegaan op PINK, staat toch veel beter bij ons, nu hebben we tenminste gratis internet en verse orange sap en koffie op de kamer en de laatste dag hoeven we pas om 15uur van de kamer af, dat komt ook alweer beter uit.

We willen de quad safari gaan doen en volgens de brief komt iemand van alltours om 10.30uur in het hotel, dus niet, ze zijn modern geworden het gaat nu via mail, nu maar hopen dat dit goed gaat.

dinsdag 12 juni 2012

PATRICK OP VACANTIE

Patrick is met Nadja op vacantie naar Jamaica en hebben er al bijna een week op zitten.

Wat gaat de tijd toch snel.

Maar als hij zo doorgaat met frieten te eten dan kan hij niet meer mee terug met het vliegtuig.

Of het word nog hard sporten de laatste week daar in Jamaica om de kilo's weer ervan af tekrijgen.

Deze foto heeft hij me toe gestuurd.

ORANJE GEKTE

Nou de oranje gekte is weer los gebarsten.

Het EK voetballen is afgelopen vrijdag begonnen en Nederland moest Zaterdag hun eerste wedstrijd spelen, die ze helaas al verloren hebben.

Het was druk in het Cafe want iedereen wilde de match zien maar de stemming was snel omgeslagen doen het eerste doelpunt viel

voor de tegen party.

En na afloop ging bijna iedereen naar huis.

Ik ben benieuwd wat het morgen gaat geven als ze tegen Duitsland moeten voetballen als ze deze wedstrijd verliezen dan kunnen ze de koffers la pakken.

dinsdag 29 mei 2012

PINKSTER-KERMIS

Afgelopen weekend is het weer de pinkster-kermis geweest in Heer.

Het weer speelt in ieder geval mee.

Zoals iedereen heeft vernomen is Maastricht ermee gestopt om nog kermissen te organiseren en zo hebben de ondernemers zelf de handschoenen aan getrokken.

Helaas komen er al meteen de eerste klachten, geen VISKRAAM en geen OLIEBOLLEN.

Er was geen animo voor, waarschijnlijk verdiende ze teweinig ondanks dat zij altijd het beste draaide van de hele kermis.

Zelfs in de krant vanmorgen word de kermis van Heer een beetje weg geveegd en de kermis in Banholt vol lof geprezen.

Maar de ondernemers van Heer hadden allemaal vrij kaartjes voor de attractie's die ze hebben uitgedeeld aan de mensen.

Maar ondanks alles was het toch weer druk en gezellig.

Laten we hopen dat ze het volgend jaar weer doen en dan een viskraam vinden die wel wilt komen.

dinsdag 22 mei 2012

CD PRECENTATIE NICK GILISSEN

Zaterdag hadden we de primeur voor de nieuwe cd precentatie van Nick Gilissen.

Het was een drukte van jawelste en dat mocht de pret niet drukken, want gezellig was het en voor het wisten was het al laat geworden.

Nick langs deze weg willen we je nog bedanken voor de gezellige en mooie avond.

vrijdag 18 mei 2012

KEUKENHOF

Donderdag 17 mei "hemelvaart"

Vandaag is een zondag en iedereen heeft vrij en ikke ook.

De weersvoorspellingen zijn goed, het blijft de hele dag droog, dus besluiten we om een dagje naar de keukenhof tegaan.

Hoe meer we ernaar toe rijden hoe meer bewolking komt, weg zon, maar het blijft droog, daar word een mens ook al gelukkig van.

Het is een een drukte van jawelste, maarja wat wil je iedereen heeft vrij.

Helaas zijn alveel bloembollen uit gebloeid maar dat mag de pret niet drukken, we hebben toch nog foto's kunnen maken en lekker van het weer kunnen genieten.

zaterdag 5 mei 2012

STAGIAR-JOURNALISTE VERWOND IN CAÏRO

Een Belgische stagiair-journaliste heeft verwondingen opgelopen en is tijdelijk opgepakt tijdens de onlusten tussen leger en betogers in de Egyptische hoofdstad Caïro. Dat heeft de FOD Buitenlandse Zaken meegedeeld.
Volgens de website Egypt Independent is het slachtoffer de fotografe Virginie Nguyen.
Die informatie werd bevestigd door het collectief Huma waar zij deel van uitmaakt.

De jonge vrouw raakte verwond door een steen in haar gezicht.
Zij werd naar een militair ziekenhuis overgebracht en vervolgens naar een politiebureau.
Daar werd zij na korte tijd vrijgelaten.
Momenteel bevindt zij zich in het Amerikaans hospitaal in Caïro.
Volgens Buitenlandse zaken stelt zij het goed.

Mijn advies is dan ook als men naar Egypte gaat zeker nu niet naar Caïro te gaan want dit kan je ook zomaar overkomen.

Voor de rest is het vrij rustig in de rest van Egypte.

donderdag 3 mei 2012

11 DODEN IN CAIRO

Helaas moeten we toch nog horen dat er nog steeds doden vallen in Egypte omdat ze opkomen voor hun vrijheid.

Nu er verkiezingen aankomen zijn er prostestanten die het er niet mee eens zijn met de gang zan zaken, en terecht, kan hun geen ongelijk geven.

Of inderdaad het leger de macht zomaar afgeeft dat is te betwijfelen, want ze hebben al meer dan 60jaar de macht en mubarak was hun mariotten popje en wie word zijn op volger????????????

KONINGINNENDAG 'T KÖLKE

Hier zijn wat foto's en filmpjes die ik zelf gemaakt heb.

vrijdag 27 april 2012

NETTIE EN WILLY OP BEZOEK

Donderdag komen Nettie en Willy op bezoek.

Snel alles poetsen en ben net klaar als ze er al aan komen, veelste vroeg want ik moest de afwas nog doen.

Niet getreurd, doen we deze later maar.

Ze brengen een bloementje en een vlaai mee en maak dan maar de koffie klaar.

Het eten was zogoed als klaar en hoefde het nog maar af tewerken en ze blijven een hapje mee eten.

En na een glaasje wijn en een doosje bonbons als dessert besluiten ze om weer naar huis tegaan, Nettie wilde nog mee helpen met de afwas tedoen, maar mijn afwasmachine was ook thuis, dus het is snel gedaan met zijn tweetjes.

AUTO WEER GEMAAKT

Autootje is weer gemaakt.

Dinsdag morgen belde ze me op dat de auto klaar was en dat ik hem kon komen ophalen.

Het was inderdaad de dynamo die stuk gegaan was en had de hele accu mee stuk getrokken.

Nou, nu ben ik eens benieuwd wat het volgende gaat worden want motorich loopt hij goed.

Van de andere kant vond ik het eigenlijk wel jammer dat hij al klaar was want de auto van mijn vader loopt ook goed en heeft veel meer comfort dan de mijne. hihi

zaterdag 21 april 2012

HEB IK DAT

Nou ik ga gisteren naar maastricht met de auto.

Ben nog niet goed vertrokken of mijn lampje van de accu gaat branden en als ik gas geef gaat het weer uit.

Besluit dan maar eerst om te gaan tanken, want de benzine staat ook op reserve.

Verder is er niets aan de hand en hij start meteen, dus op naar maastricht want we zijn het wel gewend dat de auto van die keuren heeft.

Daar begint de miserie halve wege, alle lampjes gaan uit en dan weer aan en de binnen verlichting begint ook te knipperen, net een spook auto.

Tot ergernis vallen ook nog alle klokken uit en besluit dan maar om achter de vrachtauto's te rijden zo kan ik geen proces krijgen om te hard terijden.

Ben bijna in maastricht kom ik ook nog in de file, ook dat nog, en de auto begint tegen te pruttelen en ik schakel maar over van gas op benzine en blijf maar gas geven "verwarrend hé" in de hoop dat ik niet stil kom tevallen en dat gaat zo'n km goed.

Daar gebeurd het dan, auto valt uit en is dood, daar sta je dan mooi midden op de autoweg,dan maar auto aan de kant duwen.

Ik besluit dan maar mijn vader te bellen zodat hij me kan komen halen, maar na 10minuten weet hij nog steeds niet waar ik sta.

En hij zegt dat hij de wegenwacht belt en ook naar me toe komt.

Even later gaat weer mijn telefoon en verteld hij mij dat de wegenwacht niet komt, schiek is mich dat, daar sta je dan.

Dan maar wachten en hopen dat hij me ziet staan langs de weg.

Even later belt Patrick voor te vragen waar ik sta en hij komt me halen, ook goed als ik maar in maastricht kom en had misschien beter meteen hem kunnen bellen want we zijn in de tussen tijd al een half uur verder.

Daar begint het me ook nog flink te hagelen en zie in de buiten spiegel dat er een takel wagen aankomt die de auto achter mij komt ophalen, want ik had onder tussen gezelschap gekregen van 4 mannen die ook pech hadden aan de auto en Patrick arriveerd ook en zeg tegen de schauffeur dat het niet meer hoeft dat hij me al komt ophalen.

Ik duik in mijn koffer om de sleepkabel te pakken, maar waar moeten we deze bevestigen er is geen haak aan de auto.

We laten de auto maar staan en neem er alles maar uit, want ja je weet het maar nooit.

In Maastricht aan gekomen gaan mijn vader en Nico de auto ophalen en brengen hem naar de garage en volgens Nico is de dinamo stuk en lekt hij veel olie, vertel mij wat.

Ben 's-avonds met auto van mijn vader naar huis gegaan en ben eens benieuwd wat het gaat kosten want eigenlijk is de auto het niet waard om er een dure reparatie aan telaten doen.

maandag 16 april 2012

EINDELIJK

Nou na veel vragen om weer eens iets te vermelden op de site, vond ik het eens tijd om dit te gaan doen.

Er is veel veranderd de laatste tijd.

Op donderdag-morgen 23 februari komen er een moeder en dochter de caravan bekijken want ze hadden het bord tekoop gezien.

Na 10 minuten komen ze weer terug om de deuren te meten want ze heeft een orgel en wilt weten of ze deze binnen kan krijgen.

Ik besluit om boodschappen tegaan doen en met de auto naar de wasstraat tegaan en krijg daar telefoon of ze nog eens mogen langs komen voor over de prijs te praten.

Ik haast me terug naar de camping, waar ze me al staan op te wachten en maak koffie.

Ze doet mij een bod maar ik weet niet of ik daar op in wil gaan en zeg haar dat ik de dag erna terug zal bellen.

Na veel aarzeling en hebben na gedacht bel ik haar de 's-morgens-vroeg op en zeg haar dat ik niet van de prijs wil afwijken en ze gaat er meteen mee akkoord.

HELP, en nu moet ik op zoek naar iets anders en spreek met haar af om de koop op 30 maart te laten door gaan.

We krijgen al meteen de dag erna telefoon van een kennis die een mooi appartement tehuur had zien staan op het internet.

We maken een afspraak en gaan kijken en het bevalt meteen, het is een duplex-appartement en de vorige bewoonster heeft er maar 10 maanden gewoond.

Het gaat allemaal sneller dan we dachten en we krijgen op 1 maart de sleutel en neem contact op met de koopster dat de koop eerder kan doorgaan.

Nu op zoek naar meubelen en deze hebben we ook zeer snel gevonden.

Op 16 maart komen ze het internet installeren, yippie eindelijk en wat denk je crasht mijn computer, nu heb ik internet en geen computer, dat is dus weer balen.

Op 24 maart zouden ze de meubelen komen bezorgen tussen 10 en 18uur, nou de hele dag zitten te wachten besluit ik maar eens om 16.30uur te bellen waar ze blijven en ze vertellen mij dat ze nog vandaag komen.

Dat is fijn, ik moet om 17uur weg om tegaan werken, dus dan Karel maar bellen die meteen komt.

Om 18uur komen ze dan eindelijk en ik had tegen Karel gezegd als ze ze niet naar boven brengen moeten ze maar alles mee terug nemen.

De chauffeur wilde het natuurlijk niet naar boven brengen en belt met de zaak. maar het was afgesproken en hij moet het doen, na veel puffen is dan eindelijk alles boven.

Ik kom 's-avonds thuis en breek bijna na mijn voeten zover de dozen, de woonkamer en gang staat helemaal vol.

Op maandag besluit ik maar om eerst met het bed te beginnen, want na 14 dagen op een luchtmatras te hebben geslapen kijk je uit naar een heerlijk zacht bed.

Het zit meteen helemaal tegen er zijn onderdelen die niet passen en gelukkig heb ik een bouwcentrum achter me en ga daar maar eens kijken voor materiaal en na 4 uur staat het bed in elkaar.

Niet te geloven maar als dit zo verder gaat ben ik nog wel eventjes bezig, gelukkig komt Karel 's-middags thuis en het gaat een stuk sneller nu en na 4 dagen ben ik eindelijk klaar.

Op dinsdag 3 april komen Carla, Jack, Patrick en Nadja op bezoek en ben nog niet helemaal klaar maar ze kunnen zitten en brengen zelf de vlaai mee, aardbeien en rijsten vlaai.

Af gelopen woensdag ben ik nog met Karel en Glenn naar de Efteling geweest en het weer speelt een beetje mee en we waren natuurlijk veelste vroeg daar, het gaat om 10uur open en wij stonden daar al om 08.30uur aan de poort te wachten en eten in de tussen tijd maar een broodje.

We hebben ons goed geamuseerd.

Ben zelf 4 keer in een achtbaan geweest wat al een hele prestatie is voor mij en Karel en Glenn gaan 2 keer in de Python, mij niet gezien want deze gaat 2 keer over de kop en dan ook nog eens door een spiraal.

Morgen ga ik eens beginnen in de kelder om daar rekken te maken zodat deze ook eens opgeruimd komt en dan is het nog wachten op de gordijnen.

Zo genoeg verteld en jullie hebben wel eventjes weer iets te lezen gehad en voor de rest hou ik jullie wel weer op de hoogte, dus blijf gewoon altijd kijken op de site.