donderdag 26 juli 2012

VERVOLG EGYPTE

Maandag 23 juli.
Vandaag doen we het rustig aan en gaan vanmiddag wat aan het strand liggen onder de parasol, lekker met dat windje erbij.

Ook check ik mijn post en jahoor een reactie van alltours we worden woensdag om 11.40uur opgehaald in het hotel.

's-avonds nemen we de bus en gaan naar senso-mail, waar we bij spinneys sigaretten gaan kopen en nemen de bus terug.

Naturlijk rijdt de bus achter het hotel voorbij en rijd de bus maar alsmaar rechtdoor en komen in shacala uit waar ik verneem dat de bus eerst door rijdt tot downtown, dan maar uit stappen en de taxi terug, wat je hier ook niet meer doet met plezier, ze rijden als gekken en waar je maar 60km mag rijd hij 140km, zo ben je wel weer snel terug in het hotel.

Dinsdag 24 juli.
Weer eens lekker luieren aan het strand en 's-avonds gaan we naar Tiny, eens kijken waar ze nu woont, het is best een mooi appartement, vind het eingelijk mooier als het vorige maar Tiny gaat liever terug naar het oude appartement en het zwembad is ook niet gevuld, de eigenaar heeft ruzie met de buurman waarvan het zwembad ook voor de helft van is, echt egypte.

We gaan ook eens in de kelder kijken wat er nog allemaal van mij is, 3 dozen vol met duikers boeken en dan komt Tiny met het verhaal dat al deze boeken niet meer geldig zijn vanaf 1 januari omdat er nieuwe versie's uitkomen.
shiek is mich dat, kunnen we niets meer mee doen, tja dsn hoef ik ze ook niet meer mee tenemen.

Verder vinden we nog wat spullen waarvan ik zeg dat ik ze wel zal meenemen,incl. de kienkaarten, maarja wat moet je er allemaal mee en als ik Tiny moest geloven kon ik alles meenemen maar ze heeft haar appartement nu leuk ingericht en zeg haar dat ze het moet laten hangen.

Woensdag 25 juli.
Vandaag zitten we netjes om 11 uur bij de receptie te wachten en ze komen ons al om 11.30uur ophalen, toch nog goed gegaan.

En rijden met een grote truck de woestijn in en stoppen op een plaats waar we een fatamorgaan zien en even later stoppen we op een plaats waar we een berg moeten op lopen en aan de andere kant door de zand weer naar beneden, natuurlijk had ik mijn teenslippers aan en de zand brande aan je voeten, dus doorlopen dan voel je het niet, maar een vrouw verliest haar schoen in het zand en blijft staan, conclusie voet verbrand.

Na een tijdje komen we aan bij de woestijndorp waar we thee en broodjes krijgen en een heel verhaal over Egypte en iedereen valt bijna in slaap.

We maken ook een kamele tocht van 5minuten, maarja we hebben op een kameel gezeten.

Dan komt eindelijk het spectakel, squad rijden.

Karel zet zich achterop en krijgen allemaal een veiligheids helm en daar gaan we, het rammelt de hele tijd en Karel moet zich goed vasthouden anders vliegt hij eraf.

Na 20 minuten hebben we een korte stop en Karel heeft blaren op zijn handen.

Op de terug weg neem ik de rugzak want deze gleed van Karel zijn schoudersaf en daar gaan we weer.

Een klein heuveltje over en door een diep gat en wat denk je Karel verliest zijn helm door de slag.

Gewoon door gaan en iemand komt de helm brengen en Karel roept van alles achter mij maar we moeten gas geven willen we de groep bij houden.

Toen we op de eind bestemming aankomen blijkt Karel helemaal nat tezijn, niet wat jullie nu denken, maar doordat hij achterop zat en de hele tijd tegen de rugzak aanduwde was de waterfles open gegaan en leeg gelopen, shiek hé.
En zegt, ik doe dit nooit meer, niks gewend, hihihi

's-avonds hebben we een barbeque en een show en na afloop gaan we sterren kijken, we zien alleen maar de kraters van de maan en geen ster tezien.

Om 20.30uur zijn we terug in het hotel en nemen meteen een douche, we zijn net zandmannetjes.

En vallen meteen in slaap, het was een vermoeide en hete dag.

Geen opmerkingen: