zaterdag 21 april 2012

HEB IK DAT


Nou ik ga gisteren naar maastricht met de auto.

Ben nog niet goed vertrokken of mijn lampje van de accu gaat branden en als ik gas geef gaat het weer uit.

Besluit dan maar eerst om te gaan tanken, want de benzine staat ook op reserve.

Verder is er niets aan de hand en hij start meteen, dus op naar maastricht want we zijn het wel gewend dat de auto van die keuren heeft.

Daar begint de miserie halve wege, alle lampjes gaan uit en dan weer aan en de binnen verlichting begint ook te knipperen, net een spook auto.

Tot ergernis vallen ook nog alle klokken uit en besluit dan maar om achter de vrachtauto's te rijden zo kan ik geen proces krijgen om te hard terijden.

Ben bijna in maastricht kom ik ook nog in de file, ook dat nog, en de auto begint tegen te pruttelen en ik schakel maar over van gas op benzine en blijf maar gas geven "verwarrend hé" in de hoop dat ik niet stil kom tevallen en dat gaat zo'n km goed.

Daar gebeurd het dan, auto valt uit en is dood, daar sta je dan mooi midden op de autoweg,dan maar auto aan de kant duwen.

Ik besluit dan maar mijn vader te bellen zodat hij me kan komen halen, maar na 10minuten weet hij nog steeds niet waar ik sta.

En hij zegt dat hij de wegenwacht belt en ook naar me toe komt.

Even later gaat weer mijn telefoon en verteld hij mij dat de wegenwacht niet komt, schiek is mich dat, daar sta je dan.

Dan maar wachten en hopen dat hij me ziet staan langs de weg.

Even later belt Patrick voor te vragen waar ik sta en hij komt me halen, ook goed als ik maar in maastricht kom en had misschien beter meteen hem kunnen bellen want we zijn in de tussen tijd al een half uur verder.

Daar begint het me ook nog flink te hagelen en zie in de buiten spiegel dat er een takel wagen aankomt die de auto achter mij komt ophalen, want ik had onder tussen gezelschap gekregen van 4 mannen die ook pech hadden aan de auto en Patrick arriveerd ook en zeg tegen de schauffeur dat het niet meer hoeft dat hij me al komt ophalen.

Ik duik in mijn koffer om de sleepkabel te pakken, maar waar moeten we deze bevestigen er is geen haak aan de auto.

We laten de auto maar staan en neem er alles maar uit, want ja je weet het maar nooit.

In Maastricht aan gekomen gaan mijn vader en Nico de auto ophalen en brengen hem naar de garage en volgens Nico is de dinamo stuk en lekt hij veel olie, vertel mij wat.

Ben 's-avonds met auto van mijn vader naar huis gegaan en ben eens benieuwd wat het gaat kosten want eigenlijk is de auto het niet waard om er een dure reparatie aan telaten doen.

Geen opmerkingen: