woensdag 14 december 2016

VIETNAM DAG 3 t/'m 6

Dag 3.
We zijn gaan varen in halong Bay en was een hele ervaring op zo'n schip en men kon er lekker genieten van de rust en het uitzicht dat helaas door de veel bewolking tocht spectaculair was.

We zijn ook blijven overnachten op de boot en waar we de dag erna een hele lange rit voor de boeg hadden met de bus.

Dag 4.

Voor de aankomst in het hotel zijn we nog een boot tochtje gaan maken over een rivier en het unieke hiervan was dat ze deden roeien met hun voeten. eigenlijk een soort waterfietsen.

Dag 5.

Het is vandaag beginnen te regenen en we hadden een fietstocht gepland voor vandaag. " toch een beetje sportief doen " dus dan maar regencape kopen om droog te blijven, het zijn allemaal vlakke wegen en komen van alles tegen tot dat het weer begint met regenen, regencape aan en verder, alleen de grond is van leem en word modderig dan maar tevoet  en dat lukt ook niet meer op een gegeven moment, de wielen blokkeren, stokken zoeken en leem er tussen uit halen en verder.

Dan maar terug naar hotel waar de bus alweer klaar staat voor vertrek om door te gaan naar volgend hotel.
Onderweg stoppen we nog voor een bezoek aan een boeddhistische tempel.

Dag 6.

Vandaag vertrekken we al vroeg en stoppen bij een lokale markt, waar we maar eerst een paraplu kopen omdat het nog steeds regent .

Na een rit door de bergen, dat een zeer belangrijke weg was tijdens de oorlog voor de bevoorrading komen we aan een riviertje waar we na de lunch weer een bootje op stappen en gaan varen, maar nu naar de druipsteen grotten, lijken wel de grotten van Ham.

Waarna we onze reis weer voortzetten en komen aan in ons hotel in Dong Hoi en ligt aan de zee.
Het regent nog steeds en de zee is zeer wild en we hebben al gehoord dat in Hoi An veel water staat en de mensen met bootjes door de straten gaan, dat belooft voor de volgende dagen, want daar komen wij ook aan over 3 dagen en de voorspellingen zijn nog niet veel beter.