donderdag 24 november 2011

NIEUWE REVOLUTIE EGYPTE

Zoals iedereen al heeft vernomen is het alweer onrustig in Egypte.

De bevolking is weer in opstand gekomen en nu tegen het leger, die teveel macht heeft, die ze eigenlijk altijd al gehad hebben.

Er zijn op dit moment al meer dan 30 doden gevallen en waar zal dit gaan eindigen.

Het is voor de tweede keer dit jaar dat de bevolking in opstand komt maar nu is het grimmiger dan de eerste keer.

Waar zal dit eindigen, ik hoop maar dat het geen burger oorlog word en dat snel ten einde is.

Van de andere kant ben ik blij dat ik niet op het voorstel ben in gegaan om terug tegaan naar Egypte, want dan had ik misschien weer in het zelfde bootje gezeten als de eerste keer.

Op dit moment worden er nog geen toeristen geƫvacueerd maar voor hoelang zal dat nog duren.

Misschien is het ook wel gunstig voor me want ik loop nog steeds met het idee rond om een paar dagen terug tegaan en misschien kan ik nu een goedkope vlucht vinden.




Zoals men kan zien hier op de foto gaan d3e Eyptenaren hand in hand, de christenen vormen een beschermings haag om de moslims zodat zij kunnen bidden.

Geen opmerkingen: