zondag 7 november 2010

AUTO LICENTIE

Hiep Hiep Hoera, eindelijk gelukt met mijn auto.

Na 2 maanden en 3 keer bij de traffic police te zijn geweest heb ik eindelijk mijn auto-licentie weer en mogen we weer voor een jaartje rijden, dus volgend jaar het zelfde ritueel.

Ik heb zelfs nieuwe nummerplaten gekregen,wit met blauw, staan niet mooi op een zwarte auto maar wat kan je er tegen doen, hoogstens een andere auto kopen.

Eerst had het gedoe met het huur-contract wat ik moest laten legaliseren, sinds er een nieuwe regeling is dat de huurbaas moet meekomen voor te tekenen, en deze niet in het land was, kon ik een nieuw contract krijgen voor 300 L.E.

als we dat meteen geweten hadden, had ik niet eerst 4 weken hoeven te wachten voor dat contract, maarja weer wat bij geleerd.

Toen met Michael naar de traffic police en daar stonden we dan weer voor niets, computer stuk.

Daarna 4 weken aan een stuk gewerkt voor dat ik eindelijk een dag vrij heb.

Abdo ingeschakeld die nu met me mee gaat, maar we moesten eerst terug naar de rechtbank voor het bewijs tehalen dat er geen openstaande boete's zijn, want dit was maar 1 maand geldig.

Daarna hadden we een beetje geluk en een vriendelijk man helpte ons en gaf mijn papieren allemaal af bij een loket die ons verder deed helpen.

tot mijn stomme verbazing keek ik omhoog en wat blijkt we staan aan het loket voor oudere mensen.

Ik zeg tegen Abdo, heb je dit gezien en ik krijg als antwoord dat dit geldt voor mensen boven de 40jaar,

EN BEDANKT

Geen opmerkingen: